„Mindent leromboltunk” – izraeli katonák megtörik a csendet

Palesztin kislányok egy, a 2014-es gázai offenzíva során lerombolt épület előtt. Fotó: Thomas Coex /AFP/Getty Images
Palesztin kislányok egy, a 2014-es gázai offenzíva során lerombolt épület előtt. Fotó: Thomas Coex /AFP/Getty Images

Értelmetlen tűzparancsokról, egészen laza harci szabályokról, számtalan visszaélésről számolnak be azok az izraeli veteránok, akik az elfoglalt területekről térnek haza.

Korábbi cikkeink az izraeli – palesztin konfliktusról

Izrael vs. Palesztina: a befejezés forgatókönyvei

Izrael-Palesztina: egy aszimmetrikus konfliktus visszhangja a francia médiában

A háború színháza: a domboldalról nézik az izraeliek a gázai bombázást

LIKE, SHARE, RETWEET – a közösségi médiában is durvul az izraeli-palesztin konfliktus

1989 óta 8000 kilométernyi újabb Fal épült a világban

„Ez a helyzet katonailag nehezen kezelhető” – biztonsági szakértők a gázai konfliktusról

Vári György: Van-e a háborúnak jövője?

Miért nem lehet felszámolni a Hamászt?

A volt katonák vallomásai testközelből mutatják meg azt, amit az izraeli hadsereg PR-gépezete gondosan elkendőz: milyen dilemmákba ütközik egy fiatal katona akkor, amikor egy láthatatlan, ráadásul civilekből álló ellenséggel kell megküzdjön?

Mit lehet tenni akkor, amikor egy sebesült palesztin hever a földön, akinek a testére lehet, hogy bombák vannak erősítve? A feletteseik és katonatársaik részéről érkező nyomás közepette hogyan választanak ki a célpontokat?

A Breaking the Silence egy leszerelt katonákból álló civil szervezet, melynek célja bemutatni az izraeli közönségnek az elfoglalt területeken zajló offenzívákat, illetve a többé-kevésbé békés mindennapokat, amikor a katonák feladata folyamatosan ellenőrizni a palesztin lakosságot.

A szervezet honlapján publikálja mintegy ezer olyan katona vallomását, akik 2000 szeptembere, vagyis a második intifáda kezdete óta a Gázai Övezetben, Kelet-Jeruzsálemben vagy Ciszjordániában teljesítettek szolgálatot.

Májusban a szervezet egy jelentést is közzétett az „Erős szikla” nevű, 2014-es hadműveletről, melynek célja az volt, hogy a Gázából érkező Hamász-rakétaállásokat felszámolják.

És míg a hadsereg hivatalos álláspontja szerint mindent megtettek annak érdekében, hogy a Gázai Övezetben lakó civileket védelmezzék, a katonák másként emlékeznek. Beszámolóik porig rombolt lakónegyedekről, értelmetlenül elpazarolt lőszerről szólnak, valamint arról, hogy elesett bajtársaikra véletlenszerűen kiválasztott célpontokra zúdított ágyútűzzel emlékeztek.

Alább ezek közül a vallomások közül válogatunk.

Mindent leromboltunk, nem játszodtunk

“A behatolás éjszakáján a rádióforgalom olyan volt, mintha a jóm kippúri háborúban lettünk volna. Tüzeltünk és visszavonultunk és a zászlóalj-parancsnok jön és mondja «van két virágunk» (így nevezik az izraeli hadseregben a sebesült katonákat) majd később visszajön, és mondja, «nem, ez két oleander» (halott). Mindenki bepörgött.

Hallottam a rádión hogy a támogató tüzérség a mi területünkön kívül eső területet is lövi, az utcákat – központi utcákat. Az utcák mentén, a magas épületek mentén van ágyútűz, aknavetőkkel lövünk, harci helikopterek, mindent használtunk. Minden, előzetesen kijelölt célpontot – utcákat, rejtekhelyeket, irányítóközpontokat, magas épületeket – mindent leromboltunk. Minden célpontot bombáztunk. Nem játszodtunk.

Milyen irányba lőttetek?

Az incidens 200 méteres körzetét. Bumm, bumm, bumm. Percenként három tüzérségi lövedék, minden célpontra. Ha van két löveged, használod mindkettőt. Ahol nincsenek a mi erőink, oda engedélyünk volt lőni. (…)”

Vallomás száma: 392786

Rang: főhadnagy

Egység: gyalogság

Terület: a Gázai Övezet északi része

Időszak: 2014

Eredeti szöveg itt

Nincs olyan hogy semleges személy

“A bevetés szabályai nagyjából azonosak. (A Gázai Övezeten) belül minden fenyegetés, a területet emberektől meg kellett tisztítani, sterilizálni kellett. Ha nem láttuk hogy valaki megadja magát, fehér zászlót lengetve jön elő vagy valami hasonló – akkor ő fenyegetést jelent, és engedélyünk van tüzet nyitni. Ha letartóztatjuk, akkor valaki megmotozza, hogy megbizonyosodjunk, nincsen robbanószerkezet rajta.

A tűzparancshoz fegyvere kellett legyen?

Nem, elég ha ott volt.

Amikor arról beszélsz hogy engedélyetek volt tüzet nyitni, ez mit jelent?

Megöljük (shoot to kill). Ez egy városi környezetben zajló harc. Azt mondogatták, nincs olyan hogy semleges személy. (…) Minden veszélyt jelenthet, nem kaptunk a hírszerzéstől értesítést arról hogy egy bizonyos személy, vagy egy fehér jármű érkezik. Nem volt mit keressenek ott járművek – ha mégis megjelent, tüzet nyitottunk rá. Minden ami nem steril, az gyanús.

A hírszerzés figyelmeztetést adott ki az állatokkal kapcsolatban. Ha egy gyanús állat közeledik, le lehet lőni. A gyakorlatban mi nem lőttünk. Vitáztunk, hogy lőjünk vagy ne. Ez azonban csak egy általános utasítás volt; a gyakorlatban megtanulod felismerni az állatokat, mert csak azok járnak.

Míg ott voltál, láttál fegyveres palesztint?

Nem, élő lelket nem láttam a saját zászlóaljamhoz tartozó katonákon és a páncélosok személyzetén kívül.”

Vallomás száma: 132517

Rang: őrmester

Egység: gépesített gyalogság

Terület: Deir al-Balah

Időszak: 2014

Eredeti szöveg itt

A fogyatékos lány, aki odasétált és csak nevetett

“Volt egy szellemi fogyatékos lány, aki csak nevetett amikor a lába mellé kezdtünk célozni (gyakorlat volt az emberek lába mellé célozni, hogy eltávolítsuk őket a katonák közeléből). Egyre közelebb jött, és mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy szellemileg fogyatékos, így senki nem tüzelt rá.

Nem tudtuk mit tegyünk. Ott kószált a felderítők és más egységek körül – gondolom csak haza akart menni, megszökött a születől, nem hinném, hogy ők küldték volna. De lehet hogy valakik kihasználták, lehet hogy valamilyen játék volt, nem tudom. Azt gondoltam magamban, ez egy játék, és bevallom hogy nagyon szerettem volna térden lőni, mert meg voltam győződve arról, hogy ez csak játék.

Biztos voltam benne, hogy a Hamász küldte, hogy tesztelje az éberségünket, a határainkat, hogy megnézze, hogyan reagálunk a civilekre. Később egy juhnyájat engedtek közénk, hét juhnak bomba volt kötve a hasa alá. Nem tudom ez jó vagy rossz, de meg voltam győződve róla, hogy a lány egy teszt volt. A végén elegen tüzeltek a lába mellé, megértette, megfordult és elsétált.

Korábban azon a napon hallottunk egy öregről, aki egy ház fele tartott. A katonák nem tudták mit tegyenek, utána mentek. A 70-80 éves öregre tetőtől talpig bombák voltak szerelve. Attól kezdve az eljárás világos volt: lábra lőni. És ha nem távoznak, megölni.”

Vallomás száma: 750834

Rang: őrmester

Egység: gyalogság

Terület: a Gázai Övezet északi része

Időszak: 2014

Eredeti szöveg itt

Ha van muníció, rendben, lőjétek

“Elmondok valamit, amit én nagyon, nagyon problémásnak tartok. Az izraeli hadseregben sokszor megtörtént. A csendes időszakokban, amikor nem nagyon érkeztek be hírszerzési információk, amikor igazából nem lőttünk semmilyen célpontra, amikor valamiért holtidő volt – például a Hamász csendben volt és nem lőtt annyit mint szokott – akkor mindig ott volt a kérdés, hogy vajon azért nem lő a Hamász, mert eltaláltunk egy stratégiai célpontot? És akkor elkezdünk a hírszerzési adatok közt kutatni, hogy kiderítsük, történt valami, vagy csak újracsoportosítanak? Vagy azért van csend, mert tűzszünet van.

Az ilyen holtidőszakokban egy tiszt jelenik meg (…) és azt mondja, rendben, most csend van, nézzük meg milyen célpontokat nem lőttünk még, mi gyanús, mit jelölhetünk ki célpontként, dolgozzunk rajta. És akkor azon találod magad – és most nagyon vigyázok arra, hogyan fogalmazok – hogy arra kényszeríted magad, hogy új célpontokat találj, és ezek minőségi, jó célpontok legyenek.

Bizonyos esetekben ez teljesen elfogadható. Hirtelen van egy perc csend, úgyhogy tisztázni lehet a dolgokat, megnézed hogy a beérkező adatok jó minőségűek-e, lehet-e kinyerni belőlük célpontokat, ki lehet-e rakni belőlük valami olyan célpontot, ami addig nem tűnt fel.

Sokszor a katonák annyira vágynak arra hogy folytassák a tüzelést vagy hogy maguk számára célpontokat keressenek, hogy gyakran levágod a kanyarokat hogy azt mondhasd, oké, ott lehet valami, a múltban amikor ilyen dolgokat láttunk akkor jó eredményeink voltak, és hát ha a ház üres, és épp van muníció, rendben, lőjétek. Így ment ez. Mindenki ki akarta venni a részét.”

Vallomás száma: 88919

Rang: kapitány

Terület: Gázai Övezet

Időszak: 2014

Eredeti szöveg itt

Bulldózerrel egy rakás törmeléket dobtunk a sebesült öregre

“(…) Korábban aznap az egyik egységet tankelhárító rakétákkal lőtték. Az egység megtámadta azt a területet ahonnan a rakétákat lőtték, úgyhogy azok akik hátramaradtak automatikusan kevésbé törődtek a civilekkel. Emlékszem, azt mondogattam magamban, hogy most leszarom a gázai lakosságot. Nem érdemelnek semmit – vagy ha mégis, akkor egy komoly sérülést vagy halált. Ilyen dolgok jártak a fejemben akkor.

Egyszer egy palesztin öregember közeledett a házhoz, és mindenkinek eszébe jutott, hogy hallott egy öregről, akinek a testére bombákat csatoltak. (…) Ez az öreg közeledett, és az őrszem – nem tudom mi lehetett a fejében – látta hogy civil, rálőtt, de nem ölte meg. A civil ott feküdt, a fájdalomtól görcsbe rándult a teste. Mindenkinek eszébe jutott ez a (bombás) történet, úgyhogy egyik felcser sem akart közeledni hozzá.

Mindenki számára világos volt, hogy két dolog történhet. Vagy hagyjuk lassan meghalni, vagy könnyítünk a szenvedésén. A másodikat választottuk, egy páncélozott bulldózerrel egy rakás törmeléket dobtunk rá és ez volt a vége. (…) Közben beszéltek a parancsnokkal is, és mivel közben egy támadás zajlott, senkit nem érdekelt. Nekünk is vannak áldozataink, ne zavarjatok, csináljatok amit akartok. (…)”

Vallomás száma: 375047

Rang: őrmester

Egység: gyalogság

Terület: a Gázai Övezet északi része

Időszak: 2014

Eredeti szöveg itt

A narancssárga épület, mely vonzza a szemet

“Egy vagy két héttel azután, hogy benyomultunk a Gázai Övezetbe és egy csomót lőttünk akkor is, amikor nem volt szükség rá (…) egy társunkat megölték. (…) A parancsnok odajött és elmondta hogy hogyan ölték meg a társunkat, amjd azt mondta, készüljetek, üljetek be a tankotokba, sortűzzel tisztelgünk a bajtársatok emléke előtt. (…) Felmentünk egy magaslatra, és a parancsnok mondta, rendben fiúk, most a bajtársunk tiszteletére tüzelünk.

Az egész hadművelet során volt egy épület lenn a tengerparton, olyan 4,5 kilométerre tőlünk (…) nem tudom milyen negyedben. Nem volt jelentett fenyegetést, senkinek semmi köze nem volt hozzá, nem volt a hadművelet része, a tenger mellett volt, túl messze ahhoz, hogy potenciális veszélyforrás legyen. De az az épület narancssárga volt, és állandóan vonzotta a szememet.

Én vagyok a lövész, én ellenőrzöm a fegyverzetet, én tartom szemmel a környéket és én vagyok aki meghúzom a ravaszt és látok mindent, ami történik. És egy-két hétig az a narancssárga nagyon zavarta a szememet. Úgyhogy azt mondtam a szakaszparancsnoknak, én arra a narancssárga házra szeretnék leadni egy lövést. Okés, ha kedved van, mondta, és lőttünk. 4,5 kilométer távolságra lőttünk, tankelhárító lövedékkel – semmi másra nem használható, nem tesz kárt emberben csak tankokban, és csak azért lőttünk arra a narancssárga házra mert narancssárga volt.”

Beszéltetek erről később?

(…) Nem, mert ha a nagyképet tekintjük, akkor mindig ezt csináltuk. Céltalanul lövöldöztünk egész nap. A Hamász sehol nem volt látható – ez nem olyan volt, hogy kiálltak egy háztetőre egy táblával, melyen azt írta: «mi vagyunk a Hamász». Gőzöd nincs hogy mi történik, és emiatt az emberi természet olyan, hogy megijed és túlreagál, így túl sokat lő. És erről senki nem beszél, mert nem kell mondani azt, hogy mindenki akarja… és a harci szabályok elég lazák voltak, én eléggé megdöbbentem, amikor meghallottam.”

Vallomás száma: 581485

Rang: őrmester

Egység: páncélos

Időszak: 2014

Eredeti szöveg itt

Sipos Zoltán

Független ember vagy?

Ha lesz 4 ezer független támogatója az Átlátszónak, akkor nincs az a lázárjános, aki el tudna minket hallgattatni. Legyél egy a 4 ezerből, és változtasd meg Magyarországot! Tudnivalók itt.

Támogatás SZJA 1% felajánlásával #Azénadómból

Ha 1%-od az Átlátszó céljaira kívánod felajánlani, személyi jövedelemadó bevallásodban az Asimov Alapítvány adószámát tüntesd fel, ami a következő: 18265541-1-42 Letölthető nyilatkozat itt.

 

  • Anna Kisfaludiné Baán

    amit erről írhatnék nem tűr nyomdafestéket!!!!!!!!!

    • tomwar

      Miert ne? Szerinted a ruszkik Afganisztanban mit csinaltak? Vagy utana a NATO? Vagy most a szaudiak Jemenben? Libia? Soroljam. A haboru mocskos es aljas: legmocskoskosabb a legaljan, ahol a kosz, a ver, a kibuggyano belek buze lakozik, az eroszak uvoltese es a siras…legaljasabb pedig “odafent” a targyalotermek, bunkerek csondjeben, ahol kitalaljak…

      • Fényt az éjszakába

        A konkrét esetben az agresszorhoz fodulj azaz a Hamaszhoz aki megtámadta Izraelt.

        • Faragó László

          Egész biztos, hogy a Hamasz az agresszor ?

          • Fényt az éjszakába

            Egészen biztos.
            Hamaszosok meggyilkoltak három zsidó gyereket majd elkezdték (pontosabban folytatták csak nagyobb számban) rakétázni az izraeli polgári lakosságot. Ez csak a vége volt, mert mióta hatalomra kerültek állandóan rakétáztak csak nem volt minden a hírekben.

          • hammurabbi

            Biztos:

            A béketárgyalások ellen tüntetett a Hamasz terrorszervezet
            http://www.atv.hu/…/20130907-a-beketargyalasok-ellen-tuntetett-a-hamasz-terror…2013. szept. 7. – Rendkívüli katonai szemlével tiltakozott a Hamász és több, vele szövetséges fegyveres csoport az izraeli-plaesztin béketárgyalások ellen.

            A Hamasz jelszava: „Újabb Giladot!” | Hetek Archívum
            http://www.hetek.hu/kulfold/201110/a_hamasz_jelszava_ujabb_giladot
            2011. okt. 21. – A Hamasz terrorszervezet egyértelmű sikerként könyvelte el az akciót, és újabb izraeli katonákat készül elrabolni. Abu Obajda, a Hamasz …

          • gzeevi

            Nem…. Ezek szabadságharcosok.

          • gzeevi

            .

          • gzeevi

            Ezek mind jóakaratú, de elnyomott szegények.

          • gzeevi

            Az iszlám fogja uralni a világot.
            Fejezzétek le azokat, akik megsértik az iszlámot.
            Figyeld meg, Magyarország is bene van az Iszlám Állam tervezett határaiban…
            … Szebb jövőt!…

          • gzeevi

            Rakétát lőnek ki Gázából, Tel Aviv felé.
            Ugyan, csak játékrakéta….

          • gzeevi

            Ez egy 12 éves kislány, aki az apjával utazott a gépkocsijukban egy néptelen völgyi úton, amikor egy “szabadságharcos” az út melletti dombról Molotov-palackot dobott a kocsira, aztán elszelelt. Máig sincs meg. Az apa kirohant az égő kocsiból, 500 métert futott, karjában a lányával, míg egy kereszteződéshez ért, ahol felvették őket.. Az egyik kép a kislányt mutatja a merénylet előtt, a másik a merénylet után (testfelületének 50%-a égett le), a harmadik kép pedig, hogy a palesztín utcákon nagy az öröm, süteményt osztogatnak a sikeres merénylet hírére.
            Így fogják majd “felszabadítani” Palesztínát. Az állatok. És akik a pártjukat fogják.
            Kíméljetek meg a választól vagy a polemizálástól. Nem kérek választ erre.

  • iimre

    Szar ügy, de ilyen a háború.
    Emberileg sajnálom őket, de butaság a terroristákat támogató muzulmán palesztinokat védeni.
    Hát még elismerni az államukat.
    De a minap még a maga Vatikán is megtette — ez pedig mintha azt mutatná, hogy ők se túl sokat értenek a világ eseményeiből. Mert ez se nem túl intelligens, se nem túl előrelátó…
    Az eseményekről és hátterükről: dzsihadfigyelo.com — az iszlám valós arca

  • Fényt az éjszakába

    Sok marhaság van a cikkben illetve a forrásában. Mivel anonímok a nyilatkozók ezért a hitelesség nem ellenőrizhető.
    Szemezgetek:

    -“Beszámolóik porig rombolt lakónegyedekről, értelmetlenül elpazarolt lőszerről szólnak”
    Olyanok álltak neki itt osztani az észt akik max. vízipisztolyt láttak.
    Van egy fogalom, amit úgy hívnak lefordítva (magyar megfelelője pontosan lehet hogy nem ez):
    “tűzzel felderítés.” Szabvány harceljárás a világ összes hadseregében beleértve a magyar operettseregben is. Következőt jelenti: Olyan területen haladva, aholl rejtőzködő ellenséget gyanít az
    egység, minden gyanús pontot megszórnak, amivel csak lehet, lehetőleg a nagy tűzerejű fegyverekkel. Golyószóró, géppuska, nehéz géppuska, gépágyú, harckocsilöveg.
    (különösen beépített területen.)
    Cél:
    ha mégis lapul mondjuk valaki abban a bokorban, fal mögött, ablaknál:
    -húzza be a fejét, vagy
    – pucoljon el
    – lőjön vissza
    Azaz húzza el a belét vagy fedje fel a pozícióját, hogy rá lehessen küldeni a csótányirtót. Illetve a tűzzel lefogom, hogy ne tudja kidugni a fejét, és ránk lőni, amíg a saját egység ki nem füstöli.

    -“Ha nem láttuk hogy valaki megadja magát, fehér zászlót lengetve jön elő
    vagy valami hasonló – akkor ő fenyegetést jelent, és engedélyünk van
    tüzet nyitni. ”
    Naná. Egyenes következménye annak, hogy civileket használnak gyilkolásra.
    (Ja, hogy egy tizenéves kölyök is gyanús lehet? Tetszettek volna nem Kalasnyikovval, RPG-vel meneteltetni őket, büszkén hirdetve hogy ők már képzett katonáik.
    Hogy a civil gyanús? Ne tetszettek volna nem civil ruhában civilek közül lövöldözni.)

    • Sanyar Ó. Vendel

      egyetértek

      • Fényt az éjszakába

        Köszönöm.

    • aser

      Ki látott már egyenruhás terroristát?
      A cikkíró?

  • Pulpiter Attila

    értelmetlen vérengzés van mit szégyelnie Izraelnak eroszakkal soha nem lesz béke mintha mindig csak a fejjel szaladnak a falnak majd kezdik elöről minden nap teljes megyözödésel , és persze még minket is meg akarnak gyözni hogy ez a helyes non sens…A gyülöletnél jobb a tett,Kezdjünk egy újabb életet.
    Legyen minden Izrael és Palesztin utód
    Különb ember, mint apja volt.

    • aser

      Arra nem is gondoltál,hogy ezzel egyenlőség jelet tettél a támadó Hamasz terrorista,és az áldozata,az ez ellen védekező Izrael Állama közé?

      • Faragó László

        A ” Hamasz terroristának ” hol a háza, hazája ? …

        • aser

          Börtönben.

      • Molnár Lajos

        Furcsa egy védekezés mondhatom, amikor Merkava tankok, tüzérségi lövegek, és harci repülőgépek “védekeznek” másnak az otthonában, azt romba döntve, az ott élőket válogatás nélkül megölve. A gázai hadjárat minden volt, csak nem védekező. Reguláris haderő asszonyok és gyerekek ellen? Ez az eljárás a becstelen, gyáva öldöklés csimborasszója. Izrael vezetői saját maguk gyalázták meg eleik szenvedését, tiporták sárba azok emlékét, akik mindössze zsidónak mertek születni Európában a XX. században. Azt hittük, az apartheidnek egyszer, s mindenkorra vége lett Dél-Afrika szabad választásaival. Nos nem. Az apartheid Izrael államban új életre kelt. Lopakodó népirtás, ami a gázai hadjárattal kilépett az árnyékból. Aki még őriz magában némi emberséget, az ezt hadműveletet nem is tekintheti másnak, mint gyalázatos, becstelen, aránytalan öldöklésnek, amelynek legfőbb célja úgy látszik a palesztinok következő generációjának megsemmisítése volt.

        Van itt egy video, mindenkinek ajánlanám a figyelmébe, aki Izrael állam “jogos” védekezését tartja előbbre valónak. Kicsit hosszú, de érdemes megnézni, elolvasni a magyar feliratot, és elgondolkodni rajta. Miko Peled, egy izraeli tábornok fia, békeharcos mondja el, hogy hogyan is kellene sorba rakni a történéseket ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, ki a terrorista, és ki a szabadságharcos.

        https://www.youtube.com/watch?v=oQV5-eQ-AJM
        Talán ennek nyomán elgondolkodnak azok, hogy mit is szajkóznak, akik a palesztinokat egyszerűen leterroristázzák, az izraeli államgépezetet pedig szenvedő félnek állítják be.

        • aser

          Na jó.A gyenge agyad miatt egy kérdés:Miért támadták meg Izraelt?

          • Molnár Lajos

            Jellegzetes troll taktika. Ha nincs érv, akkor személyeskedünk. Nem kívánok erre a szintre süllyedni. :-(
            Ha valaki tisztában van a történelemmel, és tiszta lapokkal játszik, ilyen kérdést, ilyen szánalmasan megalapozatlan kérdést fel sem tesz. Meg kell nézni a videót. Egy elit zsidó mondja el, hogyan jött létre Izrael állam, és mit is tesz valójában.

          • hammurabbi

            Nem kell rakétákat lövöldözni bakker folyamatosan naponta 160-t ugyanolyan civilekre, gyerekekre nőkre öregekre… értem?
            Ez tipikusan az egyik kutya másik eb szituáció, ahol azzal kezdődik a konfliktus, hogy “a másik visszaütött”.
            A palesztinok lövik Izraelt rakétákkal, A kijelölt célpontok amit Izrael bombáz rakétakilövők helyszínei, a bombázás előtt az ott lakókat figyelmeztetik hagyják el házaikat, erre mit tesznek a palesztinok gyerekeket visznek fel a tetőre élő pajzsnak.
            http://www.timesofisrael.com/israel-pounds-gaza-targets…/
            Abbas: Israel committing ‘genocide’ against Palestinians in Gaza
            http://www.timesofisrael.com
            Rockets land near Zichron Yaakov, 120 kilometers north of Strip, lightly injurin..

          • Molnár Lajos

            Ennyi zagyvaságot már régen kellett átböngésznem. Talán nem derült ki, de én nem vagyok Hamász aktivista. Még azt sem állítanám, hogy arányos és jogos válaszokat ad vélt kérdésekre. Igazságot osztani sem szeretnék. Viszont szeretnék rámutatni arra a nyilvánvaló egyenlőtlenségre, hogy a palesztin nép nem rendelkezik reguláris hadsereggel, nem rendelkezik formális államisággal, ennek következtében számos ponton ki van szolgáltatva annak a zsidó államnak, amely mintegy hetven éve keseríti meg az életüket. 1946 előtt semmiféle zsidó állam nem volt Palesztínában, és etnikai zsidó többségről sem beszélhetünk még regionális szinten sem. A zsidó állam elég furcsán jött létre: felvásárolták az eladó földeket, majd ezután kijelentették, ez az ország az övék. A palesztinokat, akik etnikai többséget alkottak, meg sem kérdezték. Sőt, hogy tudják mi vár rájuk, kaptak egy Déir-Jászint. Nem kell ide linkelni egy sor Times of Israel cikket, mert semmilyen bizonyító erejük nincs. Különösen nincs annak a tömegmédiának, amely bárki számára átláthatóan manipulált és manipulatív. Ugyanígy semmilyen bizonyító ereje nincs a palesztinok ilyen jellegű sajtójának. Annak viszont áttételesen igenis van, hogy a zsidó állam nem hajlandó harmadik fél vizsgálatát eltűrni. Ez semmi mást nem bizonyít, mint hogy sánta úton járnak, kijelentéseik hazugságok, tetteik bűncselekmények, amelyeket ezúton is palástolni szükséges. Még egyszer felhívnám a figyelmet arra a feltűnő aránytalanságra, amellyel a zsidó állam torolja meg a palesztinok erőszakos cselekedeteit. Gáza több, mint 2000 halottja szemben talán 15-tel. Ez így más nem lehet, mint szándékos és előre megfontolt népirtás.

          • hammurabbi

            Félelmetes ez a sötétség ami a fejekben van.Mondjuk, ha az IQ-tok
            nagyobb lenne mint egy gomb akkor nem nyomnátok ezt a fasiszta
            baromságot, szóval tudom, ennyi ésszel nehéz felfogni, de azért
            megpróbálom elmondani,Mert az előítéleteket a mindig a tudatlanság
            okozza a tudatlanság, amely tévhiteket szül, félelmet generál,
            gyűlöletet fokoz.

            Kik is a palesztinok?

            Kezdetnek leszögezhetjük: soha a történelem folyamán nem létezett sem
            olyan civilizáció, sem olyan nép, sem olyan nemzet, amelyet palesztinnak
            neveztek volna. A palesztin arab nemzet kifejezés a világ legnagyobb
            csalását takarja, miután soha nem létezett palesztin kultúra vagy nyelv.
            Sohasem létezett továbbá a történelem folyamán olyan palesztin(ai)
            államalakulat, amelyet arab-palesztinok kormányoztak volna, és soha nem
            létezett komolyabb palesztin-arab nemzeti mozgalom 1964 előtt – ami,
            akárhogyan is számolunk, három évvel az előtt volt, hogy a „palesztinok”
            elveszítették a Nyugati Partot (Júdeát és Somront), valamint Gázát az
            1967-es Hatnapos Háborúban (amelyet az arabok kezdtek). Az úgynevezett
            palesztin nép bálványa, Jasszer Arafat egyiptomi volt. A palesztinok
            mint olyan kitalált nép, olyan nép, amelynek nincs nyelve, kultúrája,
            civilizációja, népművészete, történelme. Célja is csak egy van: a zsidó
            állam elpusztítása.

            huppa.hu/kik-is-azok-a-palesztinok-akikert-tuntetunk/

            http://www.zsidok-keresztenyek.eu/reload.html?bibliaiskola/forditasok/kik_is_a_palesztinok.html

            http://www.nyest.hu/hirek/palesztinok

          • Molnár Lajos

            Érdekes, én másként tudom. Valamikor régen, amikor az egyiptomi fáraók még valódi birodalmat uraltak, ki-kirándultak a Közel-Kelet ma Palesztínának nevezett területeire is kicsit háborúzni. Az írnokok pedig feljegyezték a meghódított terület nevét. Így van olyan hieroglif felirat, amely tartalmazza Palesztína nevét. Azért az gondolom, nem kell elmagyarázni, hogy akkor még nem polkorrektkedtek a történetírók, és a feljegyzett területnevek tükrözték az adott terület többségi etnikumának elnevezését. Szívesen várom a forrásokat Izraelről, mint megörökített, kőbe vésett nevű országról. Sajnos a Bibliát nem fogadhatom el forrásnak, mert róla egy bázeli filológiaprofesszor a múlt század elején kijelentette és tudományosan alá is támasztotta, hogy nem valószínű a többezer éves eredet, mert gyanúsan egyöntetű és a vélt korban használt nyelvezettől eltérő a stílusa.
            De nem is értem, miért kell a palesztinoknak a múltba mutató államiságot igazolni, mikor 1946-ban ők éltek ott többségben, és eredendő joguk van a területhez, még akkor is, ha előtte hosszú ideig brit, előtte pedig oszmán uralom alatt álltak. A zsidók betolakodtak oda, és utána megkezdték fegyverrel elűzni őket. Erre talán kenyérrel kellett volna visszadobálniuk, vagy szégyenükben, hogy léteznek, tömeges szeppukut elkövetni?

          • hammurabbi

            Nahát ez érdekes ,az egyiknek nem jó a bizonyíték,a másiknak nem kell ….mert csak ott a lábuk nyoma a homokban,de hol van valami bizonyíték mint amit -linkben,mert ugye abban van az információ,mint a tojásban az élet-én hoztam ,nem látom ,nem a kuruttyinfóra gondolok.

          • hammurabbi

            Hát na,és még neked van választójogod ,de a sárga ház gumiszobájában a csendes őrülteknek nincs,na ez az igazságtalanság!

            “A Palesztina szónak arab nyelven nincs jelentése. Az arabban minden szót
            meg lehet magyarázni a Korán alapján, kivéve ezt az egy szót. Még
            mulattatóbb a helyzet, ha figyelembe vesszük, hogy ez nem csoda,
            tudniillik az arab ábécében, noha huszonnyolc mássalhangzó szerepel, nem
            kapott helyet a P betű. A palesztin kifejezés természetesen sűrűn
            előfordul a huszadik század első felében. Megmaradt a római elnevezés,
            így volt Palesztina, annak angol nyelvű lapja, a Palestine Post, amely
            természetesen zsidó lap volt; futballválogatottja, amely zsidó
            labdarúgókból állt; szimfonikus zenekara, amelyben kizárólag zsidók
            játszottak. Létezett Palesztina Brigád, kizárólag zsidó önkéntesekből, a
            brit hadsereg soraiban. Az arabok azonban elutasították a
            „palesztin-arab” identitás minden formáját, miután ők úgy tartották,
            Palesztina semmi más, mint az egykori török tartomány, Nagy-Szíria (a
            mai Izrael, Jordánia, Szíria és Libanon) része.

            Talán mondanunk sem kell, hogy a huszadik században felvirágzott
            régészet, amely tízezerszám talált leleteket a zsidóság több ezer éves
            itt-tartózkodásával kapcsolatban, soha még egy betűt, adatot nem lelt
            arra nézvést, hogy a föld valaha is „palesztin” lett volna, nyomát sem
            találta a palesztin népnek, sem az arab jelenlétnek a hatodik század
            előtt. Az arab-palesztin történelmet csak 1948 után kezdték kitalálni,
            és még ez a folyamat is csak a Hatnapos Háború után kapott lendületet.
            Hogy ebben mekkora cinizmus játszott szerepet, azt jól érzékelteti a
            Trau című holland lap 1977. március 31-i száma, ebben nyilatkozott
            ugyanis a kérdésről – igazi szemérmetlen őszinteséggel – Záhir Muhszein,
            a Palesztinai Felszabadítási Szervezet végrehajtó bizottságának tagja.
            Posztunkat zárjuk az ő szavaival:

            „A palesztin nép nem létezik. A palesztin állam megalakítása számunkra
            csak eszköz, hogy az arab egység kedvéért fokozzuk Izrael állama ellen a
            harcunkat. A valóságban ma nincs különbség jordánok, palesztinok,
            szírek és libanoniak között. Ma csakis politikai és taktikai okokból
            beszélünk a palesztin nép létezéséről, lévén az arab nemzeti érdekek azt
            követelik, hogy a cionizmussal szemben mutassuk be egy ’palesztin nép’
            létezését.”

            http://miertcion.blogspot.hu/2008/03/kik-azok-palesztinok-hol-van-az.html

          • gzeevi

            Tévedsz. Az írnokok nem Palesztína, hanem Izrael nevét jegyezték fel. Megtalálható II. Ramszesz egyik sztéléjén. Mésa moabita (Jordánon túli) király sztéléje i.e.840-ből megemlíti, hogy “eltöröltem Dávid házát, még az emléke sem maradt”. Kicsit sietett, tévedett, ugye?

            The stele, whose story parallels, with some differences, an episode in the Bible’s Books of Kings (2 Kings 3:4–8), provides invaluable information on the Moabite language and the political relationship between Moab and Israel at one moment in the 9th century BCE. It is the most extensive inscription ever recovered that refers to the kingdom of Israel (the “House of Omri”); it bears the earliest certain extra-biblical reference to the Israelite God Yahweh, and—if French scholar André Lemaire’s reconstruction of a portion of line 31 is correct—the earliest mention of the “House of David” (i.e., the kingdom of Judah). It is also one of only four known ancient inscriptions interpreted to mention the term “Israel”, the others being the Merneptah Stele, the Tel Dan Stele, and the Kurkh Monolith.
            Keress utánuk!

            A Bibliát nem kell szószerint hinni, ezt csak a bugyuták teszik, bármely vallás hívei. De úgy elvetni, ahogy te teszed, még nagyobb ostobaság. A nyelvezete igenis megfelel az idejének, ezt te nem tudhatod, én igen. A napokban egy csoporttal Galileában sétáltunk, Filiszteia (5 filiszteus város volt a partvidéken) és Izrael találkozásánál, ahol a mondabeli Sámson-Delila ügy volt, a Dávid-Góliát csata lezajlott, – és a sorokat felolvasva pontosan be lehet tájolni a Bibliában említett dombokat, patakokat, településeket – az ásatások felszínre hozták a kapukat, még az olajbogyó-magvakat is a konyhákból, időmeghatározásra – nagyon pontosan egyeznek az adtatok a leírásokkal. Ha ebben az irányban akarsz cáfolgatni, kár az energiáért.

          • Molnár Lajos

            Ja, még valami apróság. Ugye a magas IQ akadályoz abban, hogy helyesen írj magyarul? Tudom, idegenként nehéz megtanulni ezt a szkíta eredetű nyelvet, de általában a magas IQ-val rendelkezőknek megy ez. Vagy tévednék?

          • hammurabbi

            Aha értem te vagy a Pistike:Géza bácsi csodálkozva nézi Pistikét, aki a fa tövében guggol csukott szemmel.
            – Mit csinálsz, Pistike?
            – Szarok.
            – Ahhoz előbb le kellene tolnod a nadrágod.
            – Minek?
            – Mert úgy szokás.
            – Miért?
            – Apád nem tanított meg rá?
            – Mire?
            – A higiéniára.
            – Nem értem.
            – Higiénia, tisztaság. Kapisgálod?
            – Ne..e..em érte…m!
            – Nem is érzed? Tisztasááág. Hm?
            – Mi van vele?
            – Ááá, reménytelen, hagyjuk.
            – Na mi van Gézabá, elfogytak az érvek?

          • gzeevi

            “1946 előtt semmiféle zsidó állam nem volt Palesztínában” – Azt most hagyjuk ki, hogy önálló, független zsidó állam volt ott több mint 1000 éven át, hosszabb időn át, mint a magyar állam a honfoglalástól máig. Ez elég idő arra, hogy ott egy etnikum kialakuljun, saját kultúrával, nemzeti öntudattal, nem? Hogy ezt az öntudatot egyesek máig megőrizték, és a “népek tavasza”, 1840 után ők is vissza akarták kapni önálló nemzeti létüket – ez neked a baj?

            Átsiklottál azon, hogy az első modern zsidó falvak, városkák még az 1800-as évek végén alakultak. De addig is éltek ott zsidók, 2 évezreden át, folyamatosan – de igaz, semmiféle zsidó állam akkor már nem volt ott. Meg arab sem… Bizánci, perzsa, keresztes, arab, török fennhatóság igen, de arab állam – soha! Átsiklottál azon, hogy Tel Aviv ma több mint 100 éves, 1946 előtt már volt zsidó munkásszakszervezet, betegpénztár, sportegyesületek, stb. Igaz, a fenhatóság angol volt – nem zsidó, de nem is arab.

            “Gáza több, mint 2000 halottja szemben talán 15-tel. Ez így más nem lehet, mint szándékos és előre megfontolt népirtás” Naná, ahogy a roszzindulatú, gyűlölköző Turulka azt elképzeli.

          • aser

            Ebben a cikkben nem Izrael Állam létrejöttéről van szó.
            Hanem arról,hogy 8 év alatt 8000 rakétával támadták meg az Izraeli civileket a Gázai terror területről, és ők ezt megunták és visszavágtak!
            Talán Izrael Államnak nincs joga egy terror szervezet ellen védekezni?

          • Janos Spenot Parajdi

            Ki támadott, kit? Miért hazudsz?

          • aser

            Nálad az nem számít támadásnak,ha 8 éven át 8000 rakétával lőtték az Izraeli civileket?

        • hammurabbi

          Ezt
          nézzétek meg, kerek mindenkit.Hogy van képe olyat állítani és
          egyáltalán honnan a fenéből akaszt le olyat, hogy Izraelben senki nem
          halt meg lövöldözésben. Aztán a terrortámadások. az iskolásokkal teli
          buszra negyven gyerek halála. Ismerősom mint az őrült kereste az
          unokáit. És sorolhatnám még sorba. Izrael a zsidók őshazája. Soha nem
          volt Palesztina ilyen állam soha nem létezett. Ajánlom a történelmet de
          olyannak mint maga minek? Azt feleli az a történelem hamis, mert maga
          ugye olyan nagyon tudja?
          nem
          mondtam semmire sem hogy hazugság, azt leszámítva hogy felvitték a
          gyerekeket a tetőre, amit több cikkben s olvastam, hogy felnőtt eberek
          voltak ott. De lehet, hogy az izraeli média torzít, és tényleg gyerekek
          voltak.
          Igen,
          van olyan izraeli média – ezt szeretik legjobban idézni a magyarok –
          amelyik torzít, sőt… Namármost, a kép fent van az interneten,
          egyértelműen gyerekekkel van tele a tető. Tudja kedves, egy vendég ne
          éljen vissza a vendégjoggal, mert ezt egy házigazda sem szereti. És
          főleg ne nevezzen olyasmit hazugságnak, amiről csak a médiákból
          tájékozódhat olyannak az állításával szemben, aki a saját szemével lát
          ennél még különb dolgokat. Nemzetközi jog szerint:

          Ha ellenséges csapatok és civilek össze vannak keveredve, a civilek
          jelenléte nem feltétlenül akadályozhat meg egy támadást, de a támadónak
          kisérletet kell tenni, hogy a civileket kímélje. Civil célpontok, civil
          létesítmények csak akkor támadhatóak, ha az ellenség azokat fedezékként
          használja v. onnan inditja támadásait, vagy ha azok lényegesek az
          ellenség katonai infrastruktúrája szempontjából.
          – A jelen helyzet az izraeli fél megteszi szükséges feltételeket a civil halál elkerülésére
          – A Hamasz viszont tudatosan a civileket célozza. Ma jelentette be: minden izraeli célpont

          Tehát
          a szándékosságot kell vizsgálni. Ezzel szemben a propagandatában
          fordítva történik. A gyerek halálból visszafelé menve állítják, hogy az
          izraeli fél öli a gyerekeket, teszik ezt bizonyíték nélkül.
          Nem kell provokálni, mert a végén sikerül!
          Majd
          ha ráérek akkor elmorzsolok egy könnycseppet értük.Az iskolákból lövik
          ki a rakétákat, majd embereket vezényelnek a tetőkre.Nagy hülye az is
          aki húzogatja az oroszlán bajuszát…. Dolgoznának inkább.. Van
          országuk, erre vágytak…
          Hamas rockets reach the north, Abbas charges Israel with genocide
          On
          second day of Operation Protective Edge, Dimona targeted with rockets;
          Peres says Gaza ground offensive ‘may happen quite soon'; PM vows to
          intensify…
          timesofisrael.com
          Hamas rockets reach the north, Abbas charges Israel with genocide
          On second day of Operation Protective Edge, Dimona…
          timesofisrael.com

        • aser

          1967-ben apja is követelte a megelőző csapást az Izraelre támadó 3 arab állam ellen.
          A fia messzire esett a fájától.

  • aser

    És hol vannak a beszámolók az Izraeli civilekre a gázai terroristák által kilőtt 8000 rakétáról?
    Tudjátok:Kiegyensúlyozott tájékoztatás!
    Ezt az is tudja,aki nem újságíró.

    • Faragó László

      Némi nagyságrendi különbséget vélek felfedezni, csak úgy halkan jegyzem meg …

      • aser

        Én is ezt írtam.Izrael 8 év hallgatás és 8000 rakéta eső után vágott csak vissza.

        • Janos Spenot Parajdi

          Ez nettó hazugság!

          • aser

            Melyik betűje?

    • Janos Spenot Parajdi

      Hány áldozata volt annak a “8000 rakétának”?

      • hammurabbi

        El tetszettél felejteni, hogy a Gházából orvul kilőtt rakéták ártatlan
        izraeli civileket, nőket, gyerekeket is meggyilkoltak. Ugye, úgy
        kezdődött, hogy Izrael visszalőtt? Nem is beszélve az elmúlt évek,
        évtizedek áldozatairól, akiket fanatikus merénylők
        tömegesen gyilkoltak meg. Gházában egyértelműen bebizonyosodott, hogy
        az elvadult terroristák a rakétaállásaikat és a fegyverarzenáljaikat
        CIVIL PALESZTIN LAKÓÉPÜLETEKBE és ISKOLÁKBA telepítették!!! Ráadásul
        emiatt az izraeliek az ellencsapások előtt hangosbeszélőkön és
        röplapokon figyelmeztették az arab civileket, hogy hagyják el ezeket a
        tűzfészkeket! Az is kiderült, hogy a terroristák eleve BEZÁRTÁK a
        civileket, gyerekeket ezekbe az épületekbe, hogy aztán a sajtóban
        mutogathassák az áldozatokat! Ez az érem másik oldala, uraim!! Egyébként
        pedig a merényletektől minden állam köteles úgy megvédeni a polgárait,
        ahogy bírja.

        • Janos Spenot Parajdi

          Ne hazudj már ilyen pofátlanul!
          Kik szállták meg Palesztinát? Kik űzték el hazájukból az őslakosokat? Kik a jogfosztók, gyarmatosítók? Kik a tömeggyilkosok? Kik végeznek etnikai tisztogatást?

          • hammurabbi

            És ilyenkor nem röhögöd el magad a saját butaságodon?…mert én igen….sose voltak a palesztinok őslakosok,Palesztína egy kreált állam.

          • Janos Spenot Parajdi

            Megint hazudsz!
            Nézz meg egy történelem atlaszt.
            A mai Izrael, mint állam tényleg kreált.

          • hammurabbi

            Tanulj történelmet balfasz náci..

          • Janos Spenot Parajdi

            Ezzel a stílussal tudod kivel!…
            Ez az érvelési “kultúrád”. Ha nincs bizonyíték, jó lesz a gyáva gyalázkodás is…

          • hammurabbi

            Aha ,nyisd kis a szemed ott van előtted,de ha nem látod nem is a szemeddel van a baj,hanem a mögötte lévő űr sötétjével….

          • hammurabbi

            Na figyu mert hülyéket és nácikat nem tanítok és te 2 in 1 vagy vagyis mindkettő egyben ,de most kivételt teszek,csak a vidámság kedvéért,hogy jót röhöghessek rajtad…brhühüü….hosszú lesz,nem hiszem ,hogy feléred ésszel.

            Félelmetes ez a sötétség ami a fejekben van.Mondjuk, ha az IQ-tok
            nagyobb lenne mint egy gomb akkor nem nyomnátok ezt a fasiszta
            baromságot, szóval tudom, ennyi ésszel nehéz felfogni, de azért
            megpróbálom elmondani,Mert az előítéleteket a mindig a tudatlanság
            okozza a tudatlanság, amely tévhiteket szül, félelmet generál,
            gyűlöletet fokoz.

            Kik is a palesztinok?

            Kezdetnek leszögezhetjük: soha a történelem folyamán nem létezett sem
            olyan civilizáció, sem olyan nép, sem olyan nemzet, amelyet palesztinnak
            neveztek volna. A palesztin arab nemzet kifejezés a világ legnagyobb
            csalását takarja, miután soha nem létezett palesztin kultúra vagy nyelv.
            Sohasem létezett továbbá a történelem folyamán olyan palesztin(ai)
            államalakulat, amelyet arab-palesztinok kormányoztak volna, és soha nem
            létezett komolyabb palesztin-arab nemzeti mozgalom 1964 előtt – ami,
            akárhogyan is számolunk, három évvel az előtt volt, hogy a „palesztinok”
            elveszítették a Nyugati Partot (Júdeát és Somront), valamint Gázát az
            1967-es Hatnapos Háborúban (amelyet az arabok kezdtek). Az úgynevezett
            palesztin nép bálványa, Jasszer Arafat egyiptomi volt. A palesztinok
            mint olyan kitalált nép, olyan nép, amelynek nincs nyelve, kultúrája,
            civilizációja, népművészete, történelme. Célja is csak egy van: a zsidó
            állam elpusztítása.

            huppa.hu/kik-is-azok-a-palesztinok-akikert-tuntetunk/

            http://www.zsidok-keresztenyek.eu/reload.html?bibliaiskola/forditasok/kik_is_a_palesztinok.html

            http://www.nyest.hu/hirek/palesztinok

            Hogy megokolhassuk a fogalmakat – Palesztina ill. palesztinok – szükséges az eredeti – Erec

            P’listím (Filiszteus-föld) ill. p’listím (filiszteusok) – kiejtésre visszatérni, mert a palesztinok

            kifejezés csak a latin kiejtése a filiszteus szónak. A héberben a filiszteus = p’listím

            פלשתי(pe-lamed-sin-taw-jud-mem).

            Ez nem sémita idióma (nyelvjárás), hanem indogermán, a filiszteusok a pelaszgok származékai, indogermán fehér törzs, mint pl. az albánok. Így a filiszteusok ill. palesztinok nem Ábrahámtól származnak.

            És mivel a filiszteusok nem sémiták, ezért Izmáelt ̋ol vagy Ézsautól sem származnak.
            A nemzetek táblázatában 1.Móz. 10,14 a filiszteusok mint a káftoriták utódai merülnek fel, a Földközi-tengeri Kréta szigetr ̋ol, melyet akkoriban Káftornak neveztek. 5.Móz. 2,23
            I.e. 1250 körül Krétából jöttek Egyiptomba. Az egyiptomiak a filiszteusokat pulisteusoknak nevezték, ami tisztátalant jelent. Az egyiptomi Medinet Habu sírk ̋on mint körülmetéletlenek,fejfed ovel vannak ábrázolva.I.e. 1176-ban III. Ramzesz fáraó ki ̋uzte
            oket Egyiptomból, egészen az elAris folyón túlra a mai Gáza-övezetbe.

            Jirmeja/Jeremiás 47,4-ben szintén felmerül e dupla-fogalom:

            Az Örökkévaló elpusztítja a filiszteusokat, a maradékát (azoknak akik) Káftor szigetér ̋ol jöttek.
            Az 1.S’muél/Sámuel 30,14-ben a filiszteusokat krétaiaknak nevezik.
            Mi törtünk be a krétaiak déli vidékére.
            Mivel Dávid soha nem volt Krétán, ezzel a krétaiak alatt
            a Gáza-sávban lakó filiszteusokat értette.
            Mielott a filiszteusok a Gáza-sávot elfoglalták, kananeusok éltek ott.
            Ezzel a mai palesztinok azon állítása, miszerint ok Ábrahámtól származnak és a kananeusok utódai lennének, aminek következtében ok Izráel oslakosai – megdolt.
            A filiszteusok egy harcos nép volt. Az izráelieknek állandóan védekezniük kellett a filiszteusok támadásai ellen, csak a filiszteus Góliátra gondoljunk.
            Mivel a filiszteusok mindíg Izráel ellen háborúztak, mondja az Örökkévaló
            J’chezkél/Ezékiel 25,15-16-ban:
            Így szól az Úr az Örökkévaló: Mivelhogy a filiszteusok
            bosszúból cselekedtek s kegyetlen bosszút álltak lelkökben megvetéssel, hogy elveszessék
            Izráelt örök gy ̋ulölséggel. Ezért így szól az Úr, az Örökkévaló: Ímé kinyújtom kezemet
            a filiszteusokra és kiírtom a krétaiakat és megsemmisítem a tenger partjának maradékát.
            (újra olvasható a dupla-fogalom: filiszteusok (p’listím) és krétai.
            A filiszteusok Izráel f ̋oellenségei voltak, Hadriánus római császár 135-ben Izráel nevét
            Palesztinára változtatta. Ezen a módon juttatta kifejezésre a zsidók és Istenük iránti gyűlöletét.

            Izráel neve 1948-ig Palesztina volt, jóllehet Izráel határaiban soha nem volt egy Palesztina nev ̋u ország. Amint Nagy Sándor a filiszteus királyságot i.e. 332-ben a Gáza-sávban
            meghódította,nem volt többé sem filiszteus föld, sem filiszteus nép.
            A mai fogalom mint „palesztin nép“ eloször 1964-ben merült fel. A PLO-f ̋onök Arafat kreálta, aki ezzel a gyüjt ̋o fogalommal, a különböz ̋o egymással szemben harcoló terror bandákat egyesítette, hogy egyesülve Izráel ellen harcoljanak.
            Tehát a mai palesztinok nem utódai Ábrahámnak, de még csak az i.e. 332-ben legy ̋orzött filiszteusoknak sem, hanem egy keverék nép.
            Neveik elárulják, hogy pl. Irakból vagy
            Egyiptomból, Syriából vagy Jordániából vándoroltak be Izráelbe.
            http://www.zsidok-keresztenyek.eu/bibliaiskola/pdf/kik_is_a_palesztinok.pdf?hc_location=ufi

          • Áron Márton

            Válaszolok “Hammurabi” jeligés felhasználó ájvékolásaira.
            Mélységesen megvetem azokat az emberi egyedeket, akik rövid gondolkodásukkal olyan mélyen megalázzák embertársaikat, hogy esélye sincs annak védekezni, vagy a becsületét megvédeni.

            A náci kártya kijátszása egyértelműen a cionista nézeteket valló rasszista emberi egyedek aduásza. Az íj módon illetett ember olyannyira megbélyegzett személlyé válik, hogy egyetlen társadalmi rétegben sem lesz képes a becsületét megvédeni, tisztára mosni.
            Lássuk be, a mai világtársadalomban, akit “náci” jelzővel illetnek, élete végéig ezzel a bélyeggel lesz kénytelen élni. Ez egész pontosan olyan, mint a koncentrációs táborokba került emberek helyzete, akik tetovált sorszámot kaptak. Életük végéig viselték ezt a bélyeget. A náci kártyának is ugyanez a szerepe.

            Ezért is vetem meg mélységesen azokat az embereket, akik ezzel az eszközzel élnek, mert semmivel sem jobbak a koncentrációs táborban szolgálatot teljesítő, szélsőséges elveket valló tetováló személyeknél. Sőt, hovatovább rosszabbak, mivel semmit sem tanultak a történelem kegyetlenségeiből, hogy esetleg – mint olyan – emberileg törekedjenek jobbá válni.
            Te, “Hammurabi”, egy gonosz személy vagy. Ezt abból merem kijelenteni, hogy a legtöbb hozzászólásoddal mindenkivel szemben egy offenzív magatartást tanúsítasz.

            Zárszóként: Az izraeli állam létrejöttével kapcsolatban szívese figyelmedbe ajánlom a következő könyvet: Finkelstein, Israel: Biblia és régészet: Az ókori Izrael történelmének két arca.
            Megjegyezném, hogy az író a zsidó nép tagja. Mégis kendőzetlenül feltárja a történelemhamisítás néhány – nagyérdemű számára – ismeretlen elemét.
            Tényleg olvasd el! Biztosíthatlak, nem válik károdra. Megcáfolhatod a “homo unius libri” jelzőt.

          • hammurabbi

            És ehhez mit szólsz:Valahányszor az izraeli hadsereg harcba lép, a nemzetközi média rögvest megtelik a halott palesztin gyerekek képeivel.

            Az alábbi (A felirattal ellentétben nem
            Gázában, hanem Szíriában készült) videón azt láthatjuk, miként
            gondoskodnak az iszlámista szervezetek munkatársai arról, hogy mindig
            legyen elég halott gyerek az erre éhes újságírók és operatőrök számára.

            Az aknavető közvetlen közelébe állított gyerekeknek jó esélyük van a halálra, mert ahonnan lőnek, oda vissza is lőnek.

            A fenti felvételen látható gyerekek elkerülték a
            legrosszabbat, de egy másik esetben, Gázában, ahol hasonló módon
            “használják” a gyerekeket, (lásd alább) bekövetkezett a tragédia. A
            történet természetesen azonnal végigfutott a világhálón és a
            tévéképernyőkön. A francia TF1 tudósítása persze egy szóval sem említi a
            Hamasz cinikus taktikáját.

            Ezt a videót vette át a Blikk tudósítása is, amely kellően hangulatkeltő címmel jelent meg (Négy gyermeket gyilkoltak meg izraeli csatahajók – videó!). A tudósítás szövege többé-kevésbé korrekt, de a manipulatív címnek – amelyet sokkal többen olvasnak – egészen más az üzenete.

            http://www.szombat.org/politika/gaza-elo-pajzs-gyerekekbol

          • gzeevi

            Eéőször az asszírok (és elvitték hazájukból a 10 izraeli törzset), azután a babilónok (és elvitték a maradék két törzset – akik egy része 70 év múlva visszatért hazájába, és újjáépítette azt), majd a görögök, majd a rómaiak – akik megöltek 1 milliót, és elhurcoltak még kettőt, és átnevezték Júdeát Palesztínának, hogy még a nevüket is eltöröljék a rebelliseknek. Azután az arabok szállták meg a helyet, az iszlám gyarmatosította, és erőszakkal áttérítette a zsidó-görög őslakosokat – akik egy kis része máig megmaradt lakóhelyén. 1929-ben pl az arabok mészárlást rendeztek a hebroni (őslakos!) zsidók negyedében, majd 100 embert megöltek – mire az angolok erővel kiürítették a 2 évezrede lakott zsidónegyedet (eredetileg is zsidó város volt, csak a muzukmánok gyarmatosították…). Ezek az elűzöttek, illetve leszármazottjaik 40 év múltán, 1967-ben vissza költöztek elhagyott, romokban álló házaikba. Baj?
            A “tömeggyilkosok” kifejezés inkább az arab polgártársakra illik, merényleteikkel a civilek ellen. Izraelben ma 1,6 millió muzulmán, és 400 ezer arab vagy más keresztény él, falvaikban, városaikba,, néha vegyesen a zsidókkal, etnikai tisztogatás nélkül, azonos állampolgársági jogokkal. A leendő Palesztín Állam feje, Mahmud Abbasz kijelentette, hogy békekötés esetén sem maradhat egyetlen zsidó falu sem a területén, ki kell őket ür1teni, azaz, állama “judenrein” lesz. Ki az etnikai tisztogató?
            A pofátlan hazugság a másik oldalon van, fiam, ahol te is állsz.

      • gzeevi

        Hányat szeretnél, hogy kielégüljön matematikai igazságérzeted? Ha az izraeliek nem építettek volna óvóhelyeket, riasztórendszert, vaskupolát – egyetlen, TA fölé lőtt rakéta, a 100 kg TNT-vel a fejében ledönthetett volna egy toronyházat, ezer vagy több halottal. Akkor meg lennél elégedve?

      • aser

        Menj oda és számold össze.

  • Janos Spenot Parajdi

    “Hiába irtottak ki 6 millió zsidót a koncentrációs lágerekben, Izraelben rasszizmus van.”
    (Popper Péter: Szegény nők…)

  • Sütő László

    Ez cikk is megkomponált propaganda, a kommunikációs harc része !! Legalább az eredeti szöveget hébernek mutatták volna !! Akárhol készült képekkel , dokumentumnak tüntetett szövegekkel jó nyomatékot lehet adni a legblődebb hazugságoknak is.

    • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

      ti honnan másztok elő?

      én magyar vagyok, de nem tűröm orbánék meg gyurcsányék bűneit. te miért tűröd izraelét?

      ezáltal te magad is cinkos leszel a bűnben, erkölcsöd nincs, vagy eszed?
      https://www.youtube.com/watch?v=4KuzdUVp6Fw

      http://kkbk.blog.hu/2015/05/15/az_izraeli_allam_tortenete

      • hammurabbi

        Egy fenét te egy buta jobbikuSS neonáci vagy,ne pofázz a magyarok nevében.

        • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz
          • hammurabbi

            Na most tétellé tetted :buta nemzetthynáci vagy ,oszt jónapot!

          • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

            miért vagyok náci?

          • hammurabbi

            Mert rasszista ,zsidóellenes ,rendkívül buta vagy,ne zsidózz ,zsidónak lenni nem szégyen vagy dicsőség. Mint ahogy kereszténynek,
            mohamedánnak, szőkének, barnának, kék vagy zöldszeműnek sem az.
            Mert az előítéleteket a mindig a
            tudatlanság okozza. Az a tudatlanság, amely tévhiteket szül, félelmet generál, gyűlöletet fokoz.
            Egyébként
            ha nem tudnád a zsidók előbb voltak a Kárpát medencében mint mi,sőt
            Árpád a kazárok királya is volt olyan 10 évig,akik zsidók voltak,a két
            nép együtt élt,a véreik keveredtek ,lehet benned is van.

          • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

            ez zsidózás?

            http://kkbk.blog.hu/2013/10/21/martonyi_es_a_nemzet
            ki vagy te, hogy megmondd, mi bűn és mi a helyes, amikor látszik, hogy idióta vagy? miért lehet nácizni és miért nem lehet zsidózni?
            amúgy hol zsidóztam itt az oldalon? hogy jön most ez ide?

            “a zsidók előbb voltak a Kárpát medencében mint mi” ki az mi? én magyar vagyok, te meg egy filmoszemita korcs kutya. nincs mi.

            bennem nincs zsidó vér, nem mintha érdekelne, semmit se jelent. amúgy nem keveredtek a zsidók és a magyarok:
            http://kkbk.blog.hu/2010/12/31/a_zsidohitu_magyar_a_magyar_torvenyekben

          • hammurabbi

            Ne röhögtess Chanád is úgy hitte nem zsidó ,oszt most rabbi tanfolyamra jár ..brhühüü….

          • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

            és én mit csináljak azzal, hogy hozzászokott a havi 4 milliós fizetéshez?
            kopj már le te analfabéta

          • hammurabbi

            Örülök ,,hogy ilyen udvarias vagy,még a neved is aláírod :” primitív…analfabéta”..szép név ,nekem teccik..

          • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

            és ez most színvonalas riposzt? :) a cigánygyerek szellemesebbet, különbet mond a putriban :)

            amúgy akkor te is simán lehetsz “buta nemzetthynáci”, csak te a zsidó nemzet nácija vagy.
            annyi eszed sincs, hogy alapvető összefüggéseket megértsél alap formállogikával.

          • hammurabbi

            Jajj ,bepisiltél ugye?….ez olyan ovis:”te is lehetsz……” ja a te apukád ,a tied anyukád ,megmondalak az óvónéninek…….cseréltess pellust ,de már késő gyereknek az ágyban a helye …brhühüüü..

          • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

            te is lehetsz = más szemében a szálkát és bagoly mondja.
            valóban “gyerekes”.. mi más? te idióta

          • hammurabbi

            Örülök ,hogy ilyen udvariassági roham tört rád,érvek ,ész,értelem híján még be is mutatkozol a beceneveddel:”idióta”,…szép név,nekem teccik és biztos örül a családod ,pl,amikor az orvosnál beszólítanak:Ön következik kedves :”idióta”fáradjon a vetkőzőbe….

          • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

            ügyes vagy

          • Áron Márton

            Miért? Te nem vagy rasszista??!!
            Elítéled a másikat, mert nem ért egyet veled. Emiatt rasszistának és nácinak bélyegzed meg, de az általad úgy gyűlölt ideológia pont belőled árad ki, mint a szennylé a csatornából!
            “Más szemében a szálkát meglátod, de a magadéban a gerendát nem veszed észre.”

            (Azt viszont kardinális tévedésnek tartom, hogy a zsidó nép volt hamarabb a Kárpát-medencében. Javaslom, te is olvass, mielőtt ilyen blődségeket fogalmazol meg. Ld.: Drechsler Miksa rabbi)

            Alapjait tekintve, mind a nazi (nationalsozialismus), mind pedig a cionizmus nem áll messze egymástól. Mindkettő a maga érdekeit próbálja megvédeni. Alapelvei mindkét mozgalomnak a nem keverdés, a saját nép identitásának megőrzése, erősítése, még akár más népek kárán is. És egyik sem mentes a szélsőséges megnyilvánulásoktól. Ergo, mi a különbség a kettő között???
            Ez alapján téged is lehetne gonosz nácinak tartani, mert gyűlölködsz és nem fogadod el a másik véleményét.

            Értsd meg, itt nem azzal van a baj, hogy egyik náci (nemzetszocialista) párti, másik cionista (zsidó nemzeti) párti, hanem alapvetően azzal van a legnagyobb probléma, hogy tiszteletlenül viselkedtek embertársaitokkal szemben. Képes lennél megölni a másikat csak azért, mert nem a te álláspontodat vallja, nem ért egyet veled. (komplexusos, beteg magatartás) És mivel kiáll a saját véleménye mellett (jelzem, ahogy te is!!), akkor emiatt már zsidógyűlölő és náci és antiszemita és még ki tudja milyen pejoratív megbélyegzésekkel élsz, amivel a másik becsületét teljesen tönkreteszed a társadalomban.

            Miért bűn egy népet a nevén nevezni?? És viszont, ez alapján miért nem bűn pl. a magyar népet gyalázni? A zsidó is és a magyar is külön-külön egy nép, nevében és identitásában egyaránt. Akkor miért szabad az egyiket gyalázni, nem kiállni mellette vagy érte és miért tilos (halálos bűn) a másikat gyalázni, és kiállni mellette?

            A szabad véleménynyilvánítási jog egyetemes emberi jog, mégis az általad védett nép kutyaszaros bakancsokkal tiporja sárba a másik ember szabadságát, jogait. Akkor mégis miért kéne csak azt védeni és a másikat gyalázni, mocskolni, kiirtani?? Becstelen és embertelen magatartás! Emberiesség elleni bűn az embertársadat csak azért elítélni (halálra ítélni), mert nem ért egyet veled, mert van saját véleménye és él a jogával.

  • Sallai Andras

    A sátán népe…

  • László Attila Forgács

    – nem zörög a haraszt…

    • hammurabbi

      “- nem zörög a haraszt..”…gugli szerint:2. oldal a nagyjából 62 100 találatból (0,18 másodperc)…akkor már közhely…..Átvitt értelemben: Üres szólam; elcsépelt kifejezés, amely a túlságosan gyakori használat miatt eredeti tartalmát elvesztette; .

  • hammurabbi

    “Hiába szólította fel
    az ENSZ Biztonsági Tanácsa azonnali tűzszünetre a feleket, tovább
    folytatódnak a harcok a Gázai övezetben. Benjámin Netanjahu
    kijelentette: addig folytatják a két hete tartó offenzívát, amíg összes
    céljukat el nem érik. Izrael célja pedig hivatalosan a több százezer
    munkaórával kialakított határ alatti alagútrendszer felszámolása,
    Netanjahu szerint az alagutakat használják arra, hogy a palesztinok
    behatoljanak Izraelbe és ott civileket öljenek meg vagy raboljanak el.
    Az offenzíva addig tart, amíg újra nyugalom és biztonság nem lesz az országban és meg nem semmisítik a Hamász infrastruktúráját.

    – mondta az izraeli miniszterelnök.
    Az eddig felderített alagutak közül több is
    lakóházakból, sőt, kegyhelyekről indult Izrael felé. Több alagút
    bejáratát találták meg a katonák az izraeli határhoz legközelebb lévő
    Szadzsahíja lakónegyedben, amelyek a Hamász föld alatti bunker,
    közlekedő és támadó rendszeréhez tartoznak. Az egyik alagút izraeli
    kijárata az övezet szomszédságában lévő Kiszufim nevű kibuc ebédlőjébe
    vezetett.

    Néha engedik, néha elárasztják

    Az első alagutakat a nyolcvanas években vették észre az izraeliek, Izrael jelenleg azt állítja,
    hogy majdnem ötven bejáratot talált több mint egy tucat különböző
    alagúthoz. Egyes jelentések szerint vannak olyan alagutak is, melyekben
    akár autóval is lehet közlekedni. Betont és cementet épp azért nem
    szabad Gázába vinni a nemzetközi szervezeteken kívül senkinek, mert az
    izraeliek attól félnek, hogy a szállítmányokat alagutak megerősítésére
    használnák.

    Korábban volt, hogy Egyiptom szemet hunyt a területén
    végződő alagutak felett, így innen sok üzemanyag, étel, víz, sőt akár
    élő állat is került az övezetbe, ahogy nyilvánvalóan fegyverek is.
    Becslések szerint több százmillió dollár értékű csempészáru vándorolt a
    föld alatt Gázába, de nemrég Egyiptom is kihátrált mögülük.

    Az alagutak elengedhetetlenek a házi készítésű Kasszám-rakéták gyártásához is: a darabos cukorra emlékeztető műtrágyát üstben főzik föl, sokszor előfordul, hogy Izraelből vásárolt műtrágyát használnak rakétaüzemanyag-gyártáshoz, amit aztán visszalőnek rájuk. A robbanószer többnyire a Gázai övezet alatt húzódó titkos alagútrendszeren át érkezik csempészektől, de hajón is kapnak utánpótlást. Nyersanyaghiányra nem nagyon lehet panasz: egyrészt a Hamász szép készletet halmozott föl a Kasszám-rakétákból az elmúlt években, másrészt a csempészalagutakon át szinte minden beszerezhető.”

  • Peter Morvay

    Ami a cikkből kimaradt: BtS nem független szervezet, működését túlnyomórészt a jelenlegi izraeli kormánnyal szemben kritikus európai kormányok és nemzetközi szervezetek finanszírozzák. 2010-ben a BtS 3,1 millió sékeles (220 millió forint) költségvetéséből 1,5 millió sékelt az Európai Unió, valamint a brit és spanyol kormány fizetett, míg a másik felét az Izraellel szembeni bojkott, tőkekivonás és szankciók (BDS) mozgalom élharcosa, a brit Oxfam, továbbá holland, német, fán és ír egyházi szervezetek állták.

    Bővebben:
    http://vigyazo.blog.hu/2015/05/15/hogyan_harcol_az_izraeli_hadsereg

    • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

      akkor olyan mint az Átlátszó,
      mondjuk fura is lenne, ha az izraeli kormányzat pénzelné.

      • hammurabbi

        “…hogy a bohócban több az értelem s a báj….”

    • Árpád Házi

      Szerecsenmosdatás ezerrel !

  • greeniusz

    tetves zsidók

  • Dordzsceren Erdene Ocsirne

    A bitorló gyilkosok meg fogják kapni méltó büntetésüket: “Ami körbe megy,az körbe jön.”

  • Laci

    Tanügyre,egészségügyre nincs pénze a rohadék kormánynak.Dögöljön meg a felcsúti ramszes ! Örvényes várom (ellen)véleményedet. :)

  • Szegedi Attila

    Ennyi badarságot összeokádni ennek a soros lapnak sem ildomos. Megy a rettegés,hogy szájzárat rakjatok mindenkire és bevezessétek a totális diktatúrát…csak a libsi szar híreket lehessen nézni,csak pc-nyelven beszélni….szarabbak vagytok mint a SZU anno… lihegtek a háborút követelve…undorító ez a propaganda

  • nevetőharmadik

    Na tessék, már ide is megjöttek az oroszszoponcok :)

  • Scramjet

    Pedig teljesen igaz. Na mehetsz, vedd fel a fizut, troll.

  • Antlfinger Edvard

    Csupa tényről volt szó a cikkben, amihez agy sem kell. :) Egy négyéves gyévuska megírta volna. Csak, hogy értsd te is. :p

  • harmatgeri

    Tehát te is putyinbérenc vagy.

  • transformer

    Nem, én Sanders, Corbyn, Varufakisz stb. bérenc vagyok… :-)

  • Attila Nagy

    :) Hát persze..