A Pun Hadművelet: 51 letartóztatás egy spanyol makrokorrupciós ügyben

Korruptok, kifelé az önkormányzatainkból! – tüntetés hétfő este az egyik érintett településen, Valdemoróban. El País
Korruptok, kifelé az önkormányzatainkból! – tüntetés hétfő este az egyik érintett településen, Valdemoróban. El País

Az antikorrupciós ügyészség megbízásából hétfőn végbement megarazzia során 51 személyt tartóztattak le Spanyolországban. A települési és regionális önkormányzatokban elterjedt korrupciós gyakorlat elleni akció nyomán vállalkozók, hivatalnokok, de 6 polgármester is rács mögé került – a legnagyobb halak a kormányzó Néppárthoz köthetők. 

Az ügyészség szerint két év alatt 250 millió euró értékben kötöttek volna törvénytelen módon szerződéseket a szóban forgó, települési és regionális önkormányzatok, a korrupciós ügyekben közismerten bővelkedő Madrid és Valencia tartományok mellett Leónban és Murciában is. A jelenlegi információk szerint nem pártfinanszírozás, hanem egyéni gyarapodásuk érdekében juttattak céghálózatokat önkormányzati megrendelésekhez némi „jutalék” fejében a politikai szereplők és közhivatalnokok. A “jutalék” nagysága 3% körül mozogna – amivel a magyar vállalkozók talán boldogan ki is egyeznének (a magyar korrupciókutatók óvatosabb becslései 20-30% körül mozognak, de a napokban ennél sokkal durvább – 40-50, sőt 70-80% alkalmi – csúszópénzek létezése is felmerült). Ez tehát viszonylag szerény hozzájárulásnak tűnik a politikai rendszerhez -, de egyelőre nem világos, milyen összegek tűntek el eképp a zsebekben.

A Pun Hadművelet névre keresztelt akcióban (egy remek összefoglaló grafika itt) a csendőrség 150 egysége vett részt, 259 címen végeztek házkutatást, 400 számlát zároltak, 30 luxusautót foglaltak le, és többek között 6 polgármestert tartóztattak le, közülük négyen a kormányzó Néppárt (PP, Partido Popular) tagjai, egy pedig szocialista. Egy tartományi elnök is fennakadt a hálóban, ahol a legnagyobb hal a Néppárt egy nevezetes figurájának, a madridi tartomány ügyeit kilenc éven át vezető Esperanza Aguirrének volt jobb keze. A tegnapi sajtókommentárok nagy része az Aguirre köreire mért kemény csapásként értékeli a történteket. A helyzet komolyságára, és a korrupciós ügyek egyre kínosabbá váló túlburjánzására is utal, hogy a két vezető párt rögvest bejelentette, felfüggesztik az érintettek szervezeti tagságát. A nyomozás a sajtóhírek alapján januárban indult, miután a svájci hatóságok jelezték pénzmosásra vonatkozó gyanújukat 2 személy esetében; a svájci számlákon landolt összegek feltehetően építkezési vállalatoktól erednek.

dimitir
“DIMITIR (lemondani) NEM EGY OROSZ NÉV. Tiltakozó Valdemoróban

A Néppártot ismét telibe találó botrány egy hosszabb széria újabb tragikomikus eleme. A tegnap parádés reakciókat termelő Twitteren be is indult a “Nap korruptja” verseny, és míg egyesek szerint a PP-nek be kellene költöznie a fővárosi törvényszék épületébe, mások úgy számolják, az lenne a legolcsóbb és hatékonyabb megoldás, ha a párt székházára szerelnék fel inkább a rácsokat. Sokan féltik Mariano Rajoy miniszterelnököt is, aki közismerten ódzkodik kiejteni a hírbe hozott/kihallgatott/megvádolt kollégáinak nevét, és az efféle, általa “elszigeteltnek tartott esetekre” pl. az “a személy, akiről beszél nekem” formulával utal. Ha így megy tovább, a kormányfő konkrét nevek említésével lassan csak a fociról nyilatkozhat.

A hétfői látványos akció változások hírét is hozhatná az ibér országban, ahol az utóbbi években a legmegdöbbentőbb afférok is komolyabb következmények nélkül maradtak, legalábbis a rajtakapott politikusok, közhivatalnokok esetében. A fontosabb nyomozásokat vezető bírák sorsa sokkal szeszélyesebben alakult. Baltasar Garzón, a külföldi hírnevét többek között a Pinochet elleni elfogatóparancsnak köszönő vizsgálóbíró nagy nemzetközi felháborodást kiváltó felfüggesztése után 2012-ben, néhány hete újabb vizsgálóbíró jutott hasonló sorsra. Október 7-én a madridi Felsőbíróság 17 évre, 6 hónapra és 1 napra felfüggesztette hivatalából Elpidio José Silva bírót. A nem jogerős ítélet szerint Silva visszaélt hivatalával, és figyelmen kívül hagyta két korrupcióval vádolt személy alkotmányos jogait, többek között akkor, amikor a bebörtönzésük mellett döntött.

A szóban forgó két személy egyike Gerardo Díaz Ferrán, a munkavállalói érdekképviselet volt elnöke; pénzmosás, csalás és adóelkerülés gyanújával folyt ellene vizsgálat, és tavaly decemberben el is ítélték – ő a fenti büntetés majd kétszeresét, és 50 ezer eurós kártérítést követelt Silvától. A másikuk Miguel Blesa, a Caja Madrid nevű bank volt elnöke; az ő több éve húzódó ügyének egy újabb fejezete a spanyol politikai elit legfrissebb botránya, az ún. fantom bankkártyák afférja, amely épp Elpidio Silva félreállításának fenti epizódja előtt néhány nappal pattant ki.

Miguel Blesát kétszer is szabálytalanul juttatta volna rács mögé a vizsgálóbíró, aki egy korrupcióellenes szervezet feljelentésének nyomán, – a bírósági ítélet szerint – túlságosan ragaszkodott ahhoz az elgondolásához, hogy a néppárti politikus törvényellenesen járt el, miközben 13 éven át vezette azt a részben köztulajdonban álló pénzintézetet, amely ez idő alatt jelentős károkat okozott számos kliensének, és azóta bekövetkezett „megmentése”potom 22,5 milliárd euróba került a spanyol adófizetőnek.

Elpidio Silva jelenleg a fellebbezését készíti elő, miközben a jövő tavaszi választásokra is készül frissen alapított mozgalmával, és tegnap azt állította az El Publico nevű portálnak, hogy a bankvezetők személyes költségeit fedező fantomkártyákon elfolyt 15 és fél millió euró (kb. 4,7 milliárd forint) csak egy parányi biopszia, mutatóba a Caja Madridot behálózó áttételes rákból. Szerinte az ügy már két éve ismert volt, és inkább az a kérdés, az ügyészség miért csak most kezdett vele foglalkozni.Úgy véli, a hatalmi ágak teljes szétválasztása nem lehetséges, de törekedni kell legalább valamiféle egyensúlyra.

Spanyolországban pedig nem létezik ez az egyensúly, sem egy olyan rendszer, amely a bűnözők üldözésére lenne kitalálva. Ezért uralkodik a büntetlenség.

Arra a kérdésre válaszolva, hogy hol lesz 17 év múlva, az egykor sztárbírónak predesztinált Silva saját sorsát kevésbé ítéli lényegesnek.

Most arra van szükség, hogy megváltoztassuk, amink van. Spanyolország nem ezt érdemli, és ezt a polgárok is tudják. Először fordul elő, hogy egyértelmű akarat van arra, hogy ezt visszafordítsuk, mert az embereknek túlságosan fáj a korrupció, ami a szakadék felé viszi a társadalmat.”

Dobsi Viktória

  • Frédi

    A FÜGGETLEN csendörség eredményes munkát végzett, és a kormánypárti néppárti politikusok 5:1 arányban győztek a szocialista ellenzékkel szemben.

  • Péter Sándor

    Hankiss Elemér valóban komolyan gondolta azt az intelmét, javaslatát, amely úgy szólt, “Találjuk ki Magyarországot”, mivel a rendszerváltás egy nagy újrakezdés lehetőségét kínálta fel.Lehetett volna Magyarország történetének egy olyan dicső korszaka, amelyet még sok száz év múlva is elismernék az utódok.Miért nem így történt, azt napokig lehetne elemezgetni. Az véleményem röviden a következő: nem volt, Magyarországnak következetes, toleráns, felelősségtudó, példamutató, önkritikus, magas színtü intellektuális politikusai, pontosabban akik voltak azokat ellehetetlenítették. Eredmény: rendszerváltás = nagy átverés és a nagyon-nagy többség számára kilátástalan helyzet.

  • István Tamasi

    – A cikk korrekt és tényszerű.
    – Sajátságos hogy Zazrivecz-vona /az ótvaros esküszegő/ a mutyivezérhez hasonlóan ázsiaiak között érzi jól magát.
    – A fotón látható 3 figura éppen arra készül hogy sorban tökön rúgják őket.

  • Sotonian

    Ez eddig is teljesen nyilvánvaló volt, Putinüt meg kell állítani mielőtt még késő lenne.

  • Jenő Mészáros

    Hé erdőirtók, a fűrészkorpát, fűrészport össze lehet ám
    préselni, s kiváló fa-brikett lesz belőle. Fűteni lehet vele. Van rá
    technológia. Nem muszáj hegyekben állva a szabadban tárolni, abban bízva, hogy
    majd a szél elhordja.

    Én szóltam…

  • Bözsike Vidám

    A derék osztrák nem hagy semmit kárba veszni. Pellet és brikett is készül Schweighofer romániai üzemeiben. Az sem zavarja különösebben, ha nemzeti parkokból kivágott fákat szállítanak neki. Legutóbb a Retyezát nemzeti park fáit vásárolta.

  • Takács Gábor

    A migráns gyerekek menjenek a szüleik után oda ahonnan jöttek,

  • Forrest Gump

    Van bárkinek kétsége, hogy ez Magyarországon is így fog történni?

  • Bendegúz Vaszilij

    Nem is illik ilyet kérdezni, mert a nemzetközi helyzet fokozódik….Meg hát a magyar narancs a mienk.

  • csaba

    ja,látjuk hogy az ellenzék(ha összefog mindenki mindenkivel) vesztésre áll,akkor változtassunk meg mindent.Ezek az ötletek vajon 2002 után miért nem merült fel?

  • Péter István

    Hát igen, a veszteseknek soha sem jó a választási rendszer, ezért aztán trükköznek és hazudnak. Így például, azokat is beszámítják a viszonyítási alapba, akik nem vesznek részt a választáson.

    • Gergely Sándor

      A győzteseknek még jobb. Így lehet egy érdektelenségbe fulladt népsavazást vagy nemzeti inzultációt 98 meg 99 %-os támogatásnak beállítani.

    • Bognár Attila

      – vagy pl. kinyilatkoztatják (a vesztesek!), hogy:
      “A haza nem lehet ellenzékben!” :O

  • lényeglátó

    Pofátlanok! összeget is előirnátok?

    Hogyan működtessük a
    demokráciát?

    (államigazgatási
    koncepció vázlata)

    10 fő
    választópolgár választ maga közül egy vezetőt (tizedes, lakóbizalmi, stb.)
    10 tizedes
    választ, maguk közül egy századost, önkormányzati testületi tagot.
    10 százados
    választ, maguk közül egy vezetőt, (községi polgármesteri szint)
    10
    polgármester választja a megyei önkormányzati képviselőt, városi
    polgármestert
    10 tízezres
    képviselő választ maga közül az alsóbb szint többségi szavazatával választ
    Országgyűlési képviselőt.10
    országgyűlési képviselő választja a megyei önkormányzati, (kis megyéknél a
    tartományi,Régió, önkormányzati elnököt)
    10
    önkormányzati elnök választja, (javasolja, kijelöli) az alsóbb szint
    bevonásával, maguk- közül a minisztereket, állam és kormányfőt.
    A vezetői
    szintek vezetőit a két alsóbb szint választói választják meg, és az alsóbb
    szintű vezetők kétharmados többséggel kezdeményezhetik a visszahívását!
    A vezető működéséért, ellenőrzéséért
    az alatta lévő kilenc fő, a választói, felelősek! A lényeg: minden elsőszámú vezetőt ismer, segít, támogat,
    ellenőriz, másik kilenc hasonló kvalitású, rangú társa, és így hatékonyabban
    érvényesül (het) a megválasztó közösség érdeke, leszorítható a „kiscsoport
    érdek”, vagy a korrupció lehetősége!
    Tapasztalatom szerint ez az a
    pont, amely tervemet ellenszenvessé teszi a mai rendszer élvezői számára,
    mert választott uraink nem kívánják a hatékony ellenőrzést!
    A tízfős vezetői szintek tartoznak
    havonta, heti eltolással, vagy szükség szerint találkozni, megválasztottjukat
    munkájáról beszámoltatni, ellenőrizni, működéséért felelősséget vállalni.
    A választók utasíthatják 2/3
    többséggel a vezetőjüket az általuk meghozott határozat képviseletére,
    illetve végrehajtására. Az ülések határozatait, álláspontjait rögzíteni kell.
    A választott testület a tagok 70%
    jelenléte esetén határozatképes. A határozathozatal ismét 2/3 s többséget
    igényel. A határozat a jelen nem lévőkre is kötelező. A távollevő testületi
    tag szavazata elfogadható, ha annak akaratnyilvánítása az adott kérdésben
    bizonyítható, pl. képtelefon, vagy Internetes aláírással hitelesített, vagy
    előzetesen írásban leadott szavazattal az adott kérdésben.
    Ha valamely kérdésben a tízfős
    testület dönteni nem tud, vagy a kérdés fontossága indokolja, úgy a
    megválasztó testület összehívásával beszéljék meg, és hozzák meg a döntést
    többségi szavazással.
    Ahol a helység lélekszáma az ezres-tízezres százezres stb. lélekszám közzé esik, ott
    a második, törtszavazattal (100-as, vagy 1000-es bíró) vezető a helyettes,
    vagy, társközség önálló vezetője legyen (lehet) a két alsóbb szintű vezető
    testület (100 fő) többségi szavazatú megválasztása útján.
    A felvázolt
    koncepció részletes működési, feladat, és hatásköri kidolgozása az
    érintettek, és álam igazgatási szakemberek bevonásával készíthető el.
    Utóirat: Akkor, amikor egy vállalat
    irányítása is többszintű, akkor bizony avítt, és egyáltalán nem hatékony a
    kétszintű államirányítás! A rendeleti
    (törvényi) utasításrendszer. Az eredmény visszacsatolása nélkül, megint csak
    a káoszt eredményezi, mert a korrekciós lehetőség kicsi, nehézkes. Mert ahhoz
    el kellene ismerni a törvény, (és a törvényhozók, rossz, silány munkáját!)

    (államigazgatási
    koncepció vázlata)

    10 fő
    választópolgár választ maga közül egy vezetőt (tizedes, lakóbizalmi, stb.)

    10 tizedes
    választ, maguk közül egy századost, önkormányzati testületi tagot.

    10 százados
    választ, maguk közül egy vezetőt, (községi polgármesteri szint)

    10
    polgármester választja a megyei önkormányzati képviselőt, városi
    polgármestert

    10 tízezres
    képviselő választ maga közül az alsóbb szint többségi szavazatával választ
    Ország

    gyűlési képviselőt.

    10
    országgyűlési képviselő választja a megyei önkormányzati, (kis megyéknél a
    tartományi,

    Régió, önkormányzati elnököt)

    10
    önkormányzati elnök választja, (javasolja, kijelöli) az alsóbb szint
    bevonásával, maguk- közül a minisztereket, állam és kormányfőt.

    A vezetői
    szintek vezetőit a két alsóbb szint választói választják meg, és az alsóbb
    szintű vezetők kétharmados többséggel kezdeményezhetik a visszahívását!

    A vezető működéséért, ellenőrzéséért
    az alatta lévő kilenc fő, a választói, felelősek! A lényeg: minden elsőszámú vezetőt ismer, segít, támogat,
    ellenőriz, másik kilenc hasonló kvalitású, rangú társa, és így hatékonyabban
    érvényesül (het) a megválasztó közösség érdeke, leszorítható a „kiscsoport
    érdek”, vagy a korrupció lehetősége!

    Tapasztalatom szerint ez az a
    pont, amely tervemet ellenszenvessé teszi a mai rendszer élvezői számára,
    mert választott uraink nem kívánják a hatékony ellenőrzést!

    A tízfős vezetői szintek tartoznak
    havonta, heti eltolással, vagy szükség szerint találkozni, megválasztottjukat
    munkájáról beszámoltatni, ellenőrizni, működéséért felelősséget vállalni.

    A választók utasíthatják 2/3
    többséggel a vezetőjüket az általuk meghozott határozat képviseletére,
    illetve végrehajtására. Az ülések határozatait, álláspontjait rögzíteni kell.

    A választott testület a tagok 70%
    jelenléte esetén határozatképes. A határozathozatal ismét 2/3 s többséget
    igényel. A határozat a jelen nem lévőkre is kötelező. A távollevő testületi
    tag szavazata elfogadható, ha annak akaratnyilvánítása az adott kérdésben
    bizonyítható, pl. képtelefon, vagy Internetes aláírással hitelesített, vagy
    előzetesen írásban leadott szavazattal az adott kérdésben.

    Ha valamely kérdésben a tízfős
    testület dönteni nem tud, vagy a kérdés fontossága indokolja, úgy a
    megválasztó testület összehívásával beszéljék meg, és hozzák meg a döntést
    többségi szavazással.

    Ahol a
    helység lélekszáma az ezres-tízezres százezres stb. lélekszám közzé esik, ott
    a második, törtszavazattal (100-as, vagy 1000-es bíró) vezető a helyettes,
    vagy, társközség önálló vezetője legyen (lehet) a két alsóbb szintű vezető
    testület (100 fő) többségi szavazatú megválasztása útján.

    A felvázolt
    koncepció részletes működési, feladat, és hatásköri kidolgozása az
    érintettek, és álam igazgatási szakemberek bevonásával készíthető el.

    Utóirat: Akkor, amikor egy vállalat
    irányítása is többszintű, akkor bizony avítt, és egyáltalán nem hatékony a
    kétszintű államirányítás! A rendeleti
    (törvényi) utasításrendszer. Az eredmény visszacsatolása nélkül, megint csak
    a káoszt eredményezi, mert a korrekciós lehetőség kicsi, nehézkes. Mert ahhoz
    el kellene ismerni a törvény, (és a törvényhozók, rossz, silány munkáját!)

  • Miklos Maroti

    Nagyon fontos a szabalyrendszer, teljesen mas csoportdinamika johet ki a vegen. Sajnos nagyon nehez azt elorejelezni hogy mi is fog tortenni az egyes szabalyrendszerekben, azaz milyen dinamika alakul ki. Az lenne a jo, ha egyszerre tobb modszert ki lehetne probalni, pl. a partok egyuttmukodesere vonatkozo szabalyok megyenkent masok lehetnenek, es akkor meg lehetne nezni hogy mi mukodik es mi nem.

  • Retel Tulio

    Eddig ez a legjobb ötlet amit olvastam. És hát igen a választási rendszert sürgősen modernizálni kell a 21. század adta igények és lehetőségek szerint.

  • Ági33

    A választási rendszerünknwk nemcsak maga a választási törvény a legnagyobb baja, hanem az a további jogi környezet, amely működését megbénítja. Média használata, plakáttörvény, választási körzetek, legfőbb ügyész és egyéb helyekre bebetonozott, interpellálhatatlan pártkatonák stb.
    Beszélgetés László Róbert választási szakértővel 3 percben:

    null – Via euronews: http://www.euronews.com/2017/07/26/european-commission-concerned-as-russia-sanctions-bill-passes-in-us-congress/

  • Vidéki

    Valaki azt mondta, hogy valaki azt mondta, hogy Matolcsynak szeretője van.
    Vágó Gábor pletykái Harangozó Teri dalát juttatja eszembe:

    “Pletykálkodnak, huhognak, megcsipkednek, susognak
    Jók lennének nyáron szúnyognak”

  • zsíroskenyér

    Kicsit propagandisztikus írás, de kell ilyen is, hajrá Vágó!

  • jozsiba01

    A cionnáczik nem szövetségest keresnek hanem gyarmatot.
    Az uSSa nem szövetségest keres, hanem gyarmatot
    A NATO nem szövetségest keres hanem gyarmatot.

    Azok a fránya uSSa katonai támaszpontok köré, közelébe települtek országok (oroszország, kína, india, stb…) Rohadjanak meg. :-DDD

  • Mr. Bell

    Tul azon, hogy utalom Putlert mint a szart. azert annyit segitek nektek, hogy a gyarmatokat nem keresni szoktak, hanem siman leigazni. Tudjatok, ahogy a fejlett nyugat-europai demokraciak orszagai tettek nem is olyan regen.

    • Tamás Vári

      Úgy látom fogalmad sincs a történelemről :) Először a kereskedők mennek, majd a hittérítők (agyat mosni) majd a katonák. Egyébként meg az általad leszopkodott oroszok is annyit gyarmatosítottak mint a nyugat. Szerinted talán Szibéria magától lett oroszország része? 😀

      • Mr. Bell

        :DDDD
        De degeneralt fasz, te…

        • Tamás Vári

          Ennyit sikerült kipréselni magadból?! Szegénykém…

          • Mr. Bell

            Nem szisza, TE ennyit erdemelsz, az okor kommenteddel. Nagy kulonbseg.

          • Tamás Vári

            Te így szoktál érvelni?! 😄

          • Mr. Bell

            Ervelni? Kinek? Mi ellen? 😂😂😂😂😂😂

          • Tamás Vári

            Ha nem tudsz egy témához hozzászólni akkor minek írsz? Így a posztod olyan mint a fing. Jobb lett volna ha magadban tartod.

          • Mr. Bell

            Kozod? Kussolsz.

          • Tamás Vári

            Mulattat az erőlködésed ahogy próbálsz trollkodni a magad primitív módján, de még ehhez is szerencsétlen vagy 😄

          • Mr. Bell

            :DDD
            Pont mikor anyad akar szopni, de kicsuszik a protezise, mi?

      • http://youaredamned.com Lonewolf

        Még ezt sem tudod, hát Szibéria és az ázsiai köztársaságok (Azerbajdzsán, Kazahsztán, Kirigizisztán, Türkmenisztán. stb.) maguk kérték, hogy csatlakozhassanak a nagy Oroszországhoz. Mint a lengyelek 1939-ben. :) :) :)

        • Tamás Vári

          Kb annyira kérték, mint most a krími tatárok 😂😂😂

  • Ákos Weress

    Vágó Gábor , akkor legközelebb megírhatnád az USA demokrácia-exportjáról szóló tanmesédet is , majd végül az “egyik kutya , a másik eb” c. történetet , amely a a harci kutyák viadaláról szól és itt szó nincs arról , hogy az egyik jó kutya , a másik meg rossz kutya . Valamelyik biztosan nyerni fog valamikor …… addig meg irkálj csak bátran a megrendelőd szája íze szerint ..:)

    • József Sipos

      Igen, ezért állnak tömött sorokban amerikaiak és Nyugat-európaiak az orosz bevándorlási hivatalok előtt…

      • Ákos Weress

        Erről nem tudok , de a hollandok és a németek özönlenek hozzánk , mert elegük van a brüsszeli idiótizmusból …:)

        • Tamás Vári

          Haha ez jó nagy hazugság volt 😀

        • József Sipos

          Hááát, ha Te mondod eztet3 akkó bizta így van….csak hát ennek sincsen ám semmi tényszerű nyoma…és képzeld még az a kint dolgozó cca néhányszázezernyi magyar sem hallott róla. Meg az is csak bizta véletlen hogy 30 éve kint dolgozó, már egyetemi professzor barátom mostan mondott le a magyar állampolgárságáról….mert szégyellte azt.

          • Ákos Weress

            Mindenki oda megy , ahova akar és olyan állampolgárságot választ , amilyet szeret:) . Az idegenszívűeknek jobb idegenben …. Valszeg még a Himnuszt sem ismerik …:)

        • http://youaredamned.com Lonewolf

          A nyugdíjas hollandok és németek jönnek hozzánk, mert a kinti nyugdíjukból nálunk királyi módon megélnek. Te hova fogsz tudni elmenni ha nyugdíjas leszel?

          • Mészáros Jenő

            A temetőbe.

    • Tamás Vári

      Az US vélt vagy valós viselkedése nem teszi semmissé az oroszok erőszakos nyomulását.

  • Szalóczi Béla

    Mért Amerika mit keres te bérfirkász? Putyin legalább fehérember..

  • Péter István

    Hát, ez már orvosi eset. Szánalmas és nevetséges, amit egy hisztérikus idegbeteg fél analfabéta itt összehord.
    Ami a dolog lényegét illeti, a kommunisták utolsó nagy árulásának következtében, Magyarország már a “rendszerváltás” óta gyarmat.
    Másrészt, a hatalom fogalmát is érdemes volna helyesen használni. Ugyan is, a hatalom maga a nép, aki kizárólagosan birtokolja és tulajdonolja a hatalmat, s a hatalomgyakorlás a nép által közvetlenül választott képviselők, tisztségviselők útján történik.
    Azt, hogy Magyarországon teljes körű demokrácia, jogállam és szabadság van, már felesleges is ismételgetni.

    • Béla Somogyi

      Mars ki ruszkik!!!!

  • pumuklik

    Meg az apád faszát vágóka!

  • Bertalan Magyar

    Hát, értem én, hogy hörögtök, amiért a magyar miniszterelnök a világ első embereivel tárgyal, nem sorosgyurcikkal meg zaklatott gyermekkorú macronokkal… :-)

    • http://youaredamned.com Lonewolf

      Sorold már baszod. Trump le se szarja az idióta fejét. Az angol miniszterelnök nem fogadja, Merkel magasról leszarja. Putyinon és Erdoganon kívül sehol senki nem akar szóba állni vele. Kik is azok az első emberek?

    • Mészáros Jenő

      A nagykisember 27 évig nyalta Soros hátsó felét…
      A Moszkvában lévő előélet iratokat pedig nem tudta titkosíttatni az exkomcsi fideszes zombikkal.
      Komoly politikus nagy ívben leszarja, szóba se áll vele.
      A “zaklatott gyermekkorú” éppenséggel nagyon is ráillik kakadu (szar)külügyminiszterre.

      S tudod még mi a különbség?
      Macront népszavazáson választotta meg a francia nép.
      G.O. egyetlen választópolgári szavazat elnyerése nélküli cölöpteknős.

      • Szalóczi Béla

        Te idióta Mészáros te kire szavaztál 2014 évben? Gyurcsány a lakására hívta a Putyint..

        • Mészáros Jenő

          Nem Putyinra,
          nem Gyurcsányra,
          nem g.Orbánra.

          De g.Orbánra te se szavaztál, mert a gyávája nem is indult a választáson.

    • Zoltan Bojas

      Russia GDP 1.283 trillion USD (2016)
      France GDP 2.465 trillion USD (2016)
      Germany GDP 3.467 trillion USD (2016)

      Marcon lehet ellenszenves neked, de azert nem neznem le ilyen siman. Ha mast nem, legalabb szovetsegeseket tud jol valasztani.

    • Tamás Vári

      A világ első emberi nem àllnak szóba a felcsúti fáraóval, csak Putyin cár. De ő is csak addig amíg haszna van belőle

  • Bognár Attila

    Bocs, de már a régi görögöknél is…
    Athén lakosságának 15% volt szavazásra jogosult “szabad polgár” (mellesleg ugye mind férfi!) :O

  • gmihaly

    Erről felhomályosítani az olvasót, a későbbi választópolgárt, ez lenne a média feladata. De ők szereptévesztésben vannak, önjelölt negyedik hatalmi ágnak képzelik magukat.

  • disqus_Lsb5oCJ1OO

    Ez most komoly? Mert viccnek túl durva lenne…

  • zsíroskenyér

    Láthatóan nem értetted meg, miről írt, szóval a hülye itt csak te lehetsz.

  • gmihaly

    Hogy kerül a csizma az asztalra? És miért kellett ezen ennyi ideig kotlani?